۱۳۸۹ مهر ۲۳, جمعه

ترفند 7 » امان از دست Spammer ها در Yahoo Groups

مساله چیه؟

مساله اینه که یکی از رفقا دچارش شده بود: سیل هرزنامه‌ها (Spam) که هر روز در ایمیل یاهو دریافت می‌کرد و هیچ روشی برای متوقف کردنش موثر نشده بود:
  • خود یاهو قادر نبود این هرزنامه‌ها رو تشخیص بده و بفرسته به فولدر Spam.
  • هر چقدر هم کلید Spam روی نامه‌های مختلف فشار داده می‌شد باز هم یاد نمی‌گرفت.
  • ایمیل‌ها از طرف یک گروه یاهو ارسال می‌شد.
  • ولی تعریف کردن فیلتر بر اساس مشخصات نامه‌ها افاقه نکرده بود.
ضمنا هرزنامه‌ها فارسی بودند. برای همه‌ی اسپمرها، تبلیغاتچی‌ها و کسانی که نامه‌های ناخواسته می‌فرستند دعا می‌کنم که گرفتار یک موجود سمج و بی‌ملاحظه مثل خودشون بشوند. :)

چطوری حل شد؟

وقتی این مشکل با من مطرح شد، یادم اومد که سال‌ها پیش خودم همین مشکل را داشتم و حتی به خاطرش با پشتیبانی یاهو مکاتبه هم کرده بودم! راه حلش گزینه‌ایه که داخل تنظیمات Yahoo Groups به بهترین نحو ممکن مخفی شده بود و شده است.
راه حل:
  1. رفتن به صفحه تنظیمات Yahoo Groups (راستش این مرحله لازم نیست، بلکه یکراست برید مرحله دو :)
  2. پیدا کردن لینک My Email Preferences
  3. دو حالت داره:
    الف) اگر تعدادی ایمیل به حساب یاهو اضافه کرده باشید، لیست آنها را در اینجا خواهید دید. یکی را انتخاب کنید و لینک Edit را کلیک کنید.
    ب) در غیر این صورت، به مرحله بعدی بروید.
  4. تیک گزینه Allow group moderators to directly add me to their groups را پاک کنید.
  5. پایان! و خداحافظ اسپمرهای یاهو گروپ!
به نظر من نه تنها یاهو نباید به صورت پیشفرض این گزینه رو فعال کنه، بلکه باید در طراحی صفحه تنظیماتش تجدید نظر کنه تا راحتتر بشه این گزینه رو پیدا کرد.
همین. از اونجایی که این تنظیمات اصلا جلوی چشم نیست و حتی ممکنه بسیاری ندونند که مشکلشون از این گزینه ناشی می‌شه، به نظرم اومد به شما هم بگم.

۲ نظر:

  1. عجب! دیدم میل یاهوم تو یه سری گروه عضو شده پس بگو تقصیر یاهوه همش!! ولی خب چون ازش استفاده نمیکنم خیلی بهش گیر ندارم P: چه تنظیم مسخره‌ای داره این یاهو!

    پاسخحذف
  2. آره. چیزی که برای من عجیبتره اینه که سال‌هاست یاهو این قابلیت (بخونید مشکل) رو داره، ولی درستش نکرده.

    پاسخحذف